Zdrowe i pyszne śniadania

śniadanie
fot. pixabay.com

Nie od dziś wiadomo, że śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Zdanie to jak mantrę powtarzały najpierw nasze mamy, a następnie pojawiało się wszędzie, gdzie tylko udało się spojrzeć. Dlaczego jest ono takie ważne? Czy jest sposób, żeby było smaczne, a jednocześnie szybkie w przygotowaniu? Mamy dla was kilka pomysłów.

Zjedzenie rano posiłku zagwarantuje nam dobry start w nadchodzący dzień. Dietetycy są zdania, że śniadanie powinno zawierać sporo złożonych węglowodanów, które dzięki powolnemu uwalnianiu cukru zapewnią nam odpowiednią dawkę energii. Według specjalistów powinniśmy przeznaczać na nie nawet 30% kalorii, które spożyjemy w ciągu dnia.

Zobacz także: Zastąp słodycze zdrową przekąską!

Co jednak zrobić, jeśli nie mamy rano czasu na przygotowanie wymyślnych dań, a na samą myśl o kolejnej kanapce z serem odechciewa nam się jedzenia? Oto propozycje, które pomogą urozmaicić twój jadłospis

Pudding chia

Wymarzony pomysł na śniadanie, które nie wymaga czasu, którego i tak zawsze brak jest w trakcie porannych przygotowań. Pudding możesz zrobić nawet kilka dni (!!) wcześniej i przechowywać w lodówce, więc jest to rozwiązanie idealne. Nasiona szałwii hiszpańskiej są bogate w witaminy, minerały, błonnik i białko, a w dodatku mają tę cechę, że… nie mają smaku. Całkowicie przyjmują smak płynu, w którym zostały zanurzone, co stanowi z kolei duże pole do popisu dla gospodyni. Możesz je namoczyć w wodzie, mleku, czy mleku roślinnym, które dodatkowo możesz doprawić wanilią, kardamonem, czy cynamonem- wszystko według uznania! Pamiętaj, że nasiona chia potrafią zwiększyć swoją objętość nawet dziewięciokrotnie, więc duża łyżka nasion na pół szklanki płynu zdecydowanie wystarczy. Po wyjęciu z lodówki możesz dodać ulubione owoce (których latem nie brakuje) i twoje śniadanie jest gotowe.

Owsianka

To danie klasyczne: ziarno owsa nie tylko jest najbogatsze w białko spośród wszystkich zbóż, ale zawiera także szereg niezbędnych nam do funkcjonowania aminokwasów, jest także świetnym źródłem błonnika i kwasów tłuszczowych, a na dodatek jest to danie bardzo sycące. Wystarczy nastawić płatki z dowolnym płynem i czekać aż się zagotują (w tym czasie możesz zrobić makijaż!). Gotowe danie możesz wzbogacić o dowolne składniki: świeże lub suszone owoce, masło orzechowe, miód, czy orzechy. Pole manewru jest ogromne, a twój organizm z pewnością będzie ci wdzięczny za podjęty trud.

śniadanie
fot. pixabay

Smoothie

Wersja najprostsza: wystarczy wrzucić składniki do blendera, zmiksować i gotowe. W lato, kiedy do wyboru mamy pełną gamę owoców sezonowych możliwości jest praktycznie nieskończenie wiele, a takie śniadanie ma dodatkowy atut: można zabrać go ze sobą i wypić w drodze do pracy. Idealnie!

Jogurt z dodatkami

Jeśli dobrze znosisz nabiał w diecie, to jogurt z dodatkami będzie idealną propozycją na rozpoczęcie dnia! Możesz go połączyć z domową granolą, miodem, owocami, masłem orzechowym, wiórkami kokosowymi… Co tylko przyjdzie ci do głowy (a właściwie: co znajdziesz w lodówce)!