Masz problemy ze snem? Sprawdź, co może być przyczyną!

problemy ze snem

Nienawidzisz wstawać rano? To dla ciebie męczarnia? Przed pierwszą kawą jesteś całkowicie nieprzytomna? Problemy ze snem to poważny problem. Zobacz czy nie popełniasz któregoś z tych błędów! 🙂

Przestawiasz budzik na kilka drzemek

Wiemy, że ciężko jest wstać za pierwszym razem (mamy ten sam problem), ale ustawianie kilku drzemek to kiepskie rozwiązanie. Dlaczego? Tak naprawdę już nie śpisz, tylko czekasz na kolejny dzwonek 🙂 Wstań razem z budzikiem kilka razy, a zobaczysz, że z czasem będzie ci odrobinę łatwiej.

Zobacz także: Sen: czy może być szkodliwy?

Ciągle chodzisz spać o innej porze

Twój organizm potrzebuje pewnych rytuałów, dlatego nie dziw się, że jeśli jednego dnia kładziesz się o 23.00, a następnego grubo po 2.00, mózg zaczyna wariować 🙂 Staraj się codziennie chodzić spać i wstawać o podobnych porach, nawet w dni wolne od pracy.

Nie wietrzysz swojej sypialni

To duży błąd! 🙂 Regularnie wietrz sypialnię. Możesz w tym czasie wyjść do innego pomieszczenia, jeśli boisz się, że cię „zawieje”.

Jadasz zbyt obfite kolacje

Cały dzień nie jesz zbyt dużo i wieczorem nadrabiasz zaległości? Nic dziwnego, że kiepsko sypiasz. Kolacje powinnaś jadać na około 2 – 3 godziny przez pójściem spać. Posiłek musi być lekki, w końcu w czasie nocy twój żołądek pracuje o wiele wolniej.

Nie uprawiasz sportu

W ciągu dnia powinnaś się zmęczyć! 🙂 W nocy nie możesz zasnąć? Kilka godzin wcześniej idź na długi spacer. Unikaj jednak wykonywania bardzo intensywnych ćwiczeń późnym wieczorem, bo mogą cię wybić z „rytmu” snu.

Oglądasz telewizję przed snem

…korzystasz z komputera lub telefonu czy uczysz się do późna. To wszystko sprawia, że twój mózg pracuje na pełnych obrotach, nie ma czasu zwolnić i się wyciszyć, co jest niezbędne do zaśnięcia.