Produkty bogate w witaminę D

witamina D

Witamina D to jedna z najważniejszych dla naszego zdrowia witamin, a teraz, w okresie kiedy trudno o słońce, które dla jej przyswajalności ma ogromne znaczenie jej poziom może spadać, co z kolei znajdzie negatywne odbicie w naszym zdrowiu, kondycji skóry, próbach utraty wagi… Nie będzie łatwo. Mamy dla was jednak listę 10 produktów, które w naturalny sposób podniosą poziom witaminy D:

1. Łosoś

Nie bez powodu numer jeden na naszej liście. Pół fileta z łososia zawiera dzienną dawkę witaminy D.

2. Mleko

Mleko to bogate źródło witaminy D, podobnie jak wzbogacony w nią nabiał. Jeśli dobrze sprawdzisz, z pewnością znajdziesz na półce w sklepie także jogurty, które zostały o nią wzbogacone.

Zobacz także: Mleko roślinne: składnik zdrowej diety

3. Jajka

Dwa średniej wielkości jajka dostarczają mniej więcej 1/8 dziennego zapotrzebowania witaminy D, a przy okazji bogate są w inne mikro- i makroelementy.

4. Grzyby

Jeśli do swojego posiłku dodasz porcję grzybów, to prawdopodobnie przyjmiesz wystarczająco dużo witaminy D.

5. Tuńczyk

W porcji tuńczyka jest nawet 1/4 zalecanego dziennego spożycia witaminy D

6. Wieprzowina

Szczególnie żeberka są bogate w witaminę D, powinnaś jednak uważać na ich zawartość tłuszczu.

7. Płatki śniadaniowe

Podobnie jak mleko i produkty mleczne, często są wzbogacane o witaminę D, zwłaszcza te dedykowane dla dzieci.

8. Tofu

Jedno opakowanie tofu to mniej więcej 3/4 dziennego zapotrzebowania na witaminę D.

9. Sok pomarańczowy

Szklanka soku może nam dostarczyć więcej witaminy D, niż szklanka wzbogaconego w nią mleka. Zwróć jednak uwagę, żeby sok nie zawierał sztucznych dodatków i cukru.

10. Ser ricotta

Ricotta ma nawet 5 razy więcej witaminy D, niż inne sery.