Wróć do formy po ciąży!

ciąża

Jesteś w ciąży i zastanawiasz się, jak zadbać o swój brzuszek, żeby szybko wrócić do wcześniejszej formy? A może dopiero planujecie maluszka i już teraz chcesz się do tego odpowiednio przygotować? Mamy dla ciebie kilka podpowiedzi! 🙂

 

Skuteczne ćwiczenia na brzuch

Zadbaj o swój brzuch jeszcze przed zajściem w ciążę! Staraj się wykonywać ćwiczenia, które wzmocnią jego mięśnie, dzięki czemu stan błogosławiony nie będzie dla nich tak dużym obciążeniem.

 Zobacz także: Dlaczego noworodki śpią w pudełkach?

Krem na rozstępy w ciąży

Możliwie jak najwcześniej zacznij smarować skórę brzucha odpowiednimi preparatami, które ją uelastycznią. Uwaga – najpierw sprawdź, czy mogą być stosowane przez kobiety w ciąży i od jakiego trymestru są zalecane!

Nawilżona skóra będzie się łatwiej rozciągała, zyska większą sprężystość, co zmniejszy prawdopodobieństwo, że na jej powierzchni pojawią się rozstępy. Wybrany kosmetyk nakładaj regularnie.

Ćwiczenia po porodzie

Już po porodzie? Daj sobie czas na odpoczynek, nie musisz od razu wskakiwać w strój sportowy 🙂 Połóg to okres, w którym twoje ciało się regeneruje, a ty zapoznajesz się z całkiem nową dla siebie sytuacją. Ostrożność powinnaś zachować szczególnie, jeśli miałaś wykonywane cesarskie cięcie, ponieważ wówczas okres rekonwalescencji jest wydłużony.

Planujesz rozpoczęcie treningów? Zapytaj o zdanie swojego lekarza! To on powinien zdecydować o tym, czy już jesteś gotowa na wysiłek. Co jeszcze możesz zrobić, żeby szybko odzyskać wcześniejszą figurę? Kontroluj swoją wagę! Nie popadaj w skrajności, nie odmawiaj sobie jedzenia, dbaj o zdrową dietę, ale pamiętaj, że zbyt mocne przybieranie na wadze może nieść za sobą wiele negatywnych konsekwencji dla zdrowia twojego i maluszka.