Zdrowe frytki? To możliwe!

zdrowe frytki

Uwielbiasz frytki? Ja tak! 🙂 Niestety, smażone na głębokim tłuszczu są dużym zagrożeniem dla naszego zdrowia i figury. Czy to oznacza, że musimy z nich całkowicie zrezygnować? Nie! Wystarczy, że przyrządzisz ich zdrowsze wersje. Podpowiem ci jak!

Danie z ziemniaków

Frytki z ziemniaków nie muszą być bardzo tuczące. Wystarczy, że zamiast smażenia, pokrojone ziemniaki oprószysz ulubionymi przyprawami, na przykład solą, pieprzem lub ziołami prowansalskimi i wstawisz do piekarnika. Możesz je też skropić odrobiną zdrowego tłuszczu, jak chociażby oliwa z oliwek.

Fajną alternatywą dla tradycyjnych ziemniaków jest też batat. Delikatna słodycz świetnie skomponuje się z lekko pikantnym sosem czosnkowym na bazie jogurtu naturalnego, chilli i ziół. Będziesz zachwycona!

 Zobacz także: Zastąp słodycze zdrową przekąską!

Nie tylko dla królików

Dlaczego powinnaś częściej jadać marchew? Dostarcza organizmowi sporą dawkę witaminy A, dba o kondycję naszego wzroku oraz ma zbawienny wpływ na wygląd skóry. Jak przygotować marchewkowe frytki? Warzywo obierz, pokrój, przypraw i upiecz w piekarniku. Frytki znakomicie będą smakowały w towarzystwie domowych sosów, na przykład na bazie jogurtu i czosnku.

 Pietruszka nie taka straszna…

A właściwie to moje największe zaskoczenie odkąd zaczęłam robić zdrowe frytki. Upieczony korzeń pietruszki jest słodkawy, delikatny- to naprawdę zaskakujący smak. O ile nie lubię jej w zupie, tak w wersji prosto z piekarnika najczęściej gości na moim stole. Spróbuj koniecznie.

A to feler zdrowe frytki westchnął seler

Drogie panie, seler to naturalny afrodyzjak, dlatego jeśli macie w planach gorący wieczór, koniecznie podajcie go na kolację! 🙂 Frytki z selera sprawdzą się podczas domowych seansów filmowych lub w roli przekąski na domówkę. Podobnie jak frytki marchewkowe i ziemniaczane, upiecz je w piekarniku z dodatkiem przypraw.

Tylko nie spal buraka!

A czy wiedziałaś, że frytki możesz przygotować również z czerwonych buraków? Burak zawiera wiele cennych składników, między innymi żelazo oraz kwas foliowy, dlatego warto go wprowadzić do swojej diety. Przed stawieniem frytek do piekarnika, możesz je delikatnie skropić olejem rzepakowym, dzięki czemu będą bardziej soczyste i chrupkie.

Ja najczęściej stawiam na kompozycje kilku różnych warzyw. W zestawieniu nie znalazły się moje ukochane pieczarki, bo właściwie trudno powiedzieć, że można z nich zrobić zdrowe frytki… jakiekolwiek frytki 😉 Dorzucone do piekarnika na ostatnie 10 minut zmiękną i będą naprawdę pyszne!